Cotroceniul invită la fraudă

Faptul că Antonescu este un istoric, nu scuză cu nimic lipsă de constituționalitate și de logică din partea acestui aspirant la funcția de președinte plin al României. Probabil că avem pretenții prea mari din partea unui politician care se lăuda cu peste 20 de ani de activitate intensă într-un partid aflat în coaliția de guvernare. În cele ce urmează voi demonstra că acțiunea de excludere de pe listele electorale permanente ale cetățenilor români care locuiesc în afara granițelor nu este doar neconstituțională ci și frauduloasă.

 Să presupunem că numărul total al românilor cu drept de vot ar fi 124. Dintre aceștia, 100 de votanți locuiesc în țara, iar ceilalți 24 trăiesc în diaspora. În acest context, cvorumul pentru referendumul de demitere al președintelui ar arăta în felul următor:

 51 – dacă pe listele electorale sunt doar cei 100 de oameni care trăiesc în România – varianta Antonescu, sau 

 63 – dacă pe listele electorale sunt incluși toți cetățenii români cu drept de vot – varianta constituțională.

Avem patru scenarii posibile:

Primul: În condițiile în care cvorumul este de 51 și la vot se prezintă 49% dintre românii din țară, (49 de persoane) și 25%  dintre cei din afara țării (6 persoane), atunci referendumul este validat de totalul celor 57 de participanți, cu ajutorul celor 6 votanți din diaspora, deși aceștia nu au fost incluși inițial în cvorum.

Al doilea: În condițiile în care cvorumul este tot de 51 și la vot se prezintă 52% dintre românii din țară (52 de persoane) și cei din diaspora aleg să nu participe la vot, referendumul este de asemena validat. Însă dacă cei din afară, conform dreptului consititutional iși propun să nu voteze la referendum, absența lor nu poate influența rezutatul final în niciun fel, deși în cazul anterior prezența lor la vot a realizat validarea referendumului.

Printr-o rațiune de bun simț, înțelegem că dreptul de a vota, înseamnă dreptul de a influența votul într-o parte sau în celalalta. În cel de-al doilea caz, decizia unor persoane de a vota “pasiv” nu a influențat în niciun fel rezultatul, pentru simplu motiv ca acești votanți nu au fost incluși în cvorum. In lumina promisiunilor domnului Antonescu – care le garanteaza celor din diaspora că-si vor păstra dreptul de vot, pentru ce ar avea nevoie cineva de acest drept, dacă votul este prin definiție neutru si nu poate influența rezultatul? Si faptul că votul celor din diaspora este deschis doar în direcția validarii, demonstrează faptul că strainerilor li se restrange dreptul constitutional de a vota liber si necondiționat, așa cum promite un stat de drept. Nu poți doar să te folosești de românii din diaspora pentru validarea referendumului, și apoi să-i excluzi de la posibilitatea de a invalida același referendum.

Sa privim putin si la ultimile doua scenarii:

Al treilea: În condițiile în care cvorumul este de 63 și la vot se prezintă 60% dintre românii din țară (60 de persoane) și 20% dintre cei din diaspora (5 persoane), atunci referendumul este validat cu 65 de participanți, cu specificarea că voturile din afara țării au ajutat la împlinirea cvorumului, număr care nu s-ar fi realizat în cazul în care cei 5 votanți externi s-ar fi abținut de la vot.

 Al patrulea: În condițiile în care cvorumul este de 63 și la vot se prezintă 49% dintre românii din țară (49 de persone) și 50% dintre cei din afara țării (12 persoane), de data aceasta referendumul se invalidează cu 61 de voturi, deși numărul de participanți este destul de mare, dar nu indeajuns pentru realizarea cvorumului.

 Este interesant de observant că în cea de-a treia variant (c), în condițiile unei prezente destul de ridicate a românilor din țara (60%), ar fi fost imposibilă validarea referendumul fără votul celor din diaspora, de data asta înscriși în listele electorale permanente. 

 Rezultă că orice speculație pentru eliminarea de pe listele electorale ale românilor din afară țării nu este doar necostitutionala, ci poate genera o mare fraudă electorală, oferind un procent de participare ireal, și conducând la o validare subiectivă și articifiala a referendumului. Neincluderea românilor din străinătate pentru cvorum este o duble fraudă: 1) reducerea fictivă a cvorumului și 2) ridicarea procentului de participare prin adăugarea voturilor externe la rezutatul referendumului. Singura soluție pentru organizarea corectă a unui referendum care să reprezinte voința românilor, este includerea tuturor cetățenilor români cu drept de vot pe listele electorale permanente. Și nu este doar etic, ci și constituțional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *