De ce o invidiază lumea pe Elena Udrea

În primul rând pentru că este un subiect tabu… Nu oricine poate fi ca ea. Istoria ne-a învăţat că nu există scandal mai captivant decât cel produs de o femeie. Mai ales o femeie isteaţă, care nu trebuie să escaladeze munţii, deoarece îşi poate construi o reputaţie de “fată rea" prin gesturi mărunte.

Dacă ar fi fost o fată simplă, care ar fi făcut baie goală în piscină la o nuntă, toată lumea ar fi spus că este haioasă, dezinhibată, natural, şi are pe “vino încoace". Ei bine, nu este cazul Elenei Udrea. Nu este o fată simplă şi nu ar fi făcut baie goală oricum. Ci sub ochii presei. Pentru că ştie exact ce vrea presa, conform principiului să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului, şi ştie exact ce ar fi spus toată lumea. Iar lumea va epuiza întotdeauna numărul de bilete la un spectacol ieşit din comun, indiferent despre cine este vorba. Atâta s-a răsucit pe toate feţele recentul pictorial al doamnei cu pricina, încât aproape că ne-am fi dorit să pozeze ameninţând cu pumnalul sau cu biciul.

Ca să poţi invidia ar trebui să fii pe acelaşi hol măcar cu “obiectul" invidiei tale. Ceea ce, în cazul doamnei Elena Udrea nu se poate, deoarece ocupă în mod absolut natural tot holul. Este exact aşa cum spun sociologii: dacă este deşteaptă, o femeie îşi poate transforma “păcatele" în celebritate. Scandalul nu face decât să îi sporească valoarea: cu cât este mai mare vâlva, cu atât este mai greu de uitat. Este îngrozitoare? Este enervantă? Este în centrul atenţiei? Da. Nu ascunde ceea ce o diferenţiază. “Niciodată nu voi fi o femeie de comitet sau de club, pentru că nu sunt genul care face parte din grupuri", spunea Jacqueline Kennedy. Udrea poate transforma un semn din naştere într-un semn distinctiv, şi o poate face cu convingere.Are carismă. Iar oamenii carismatici nu sunt iubiţi. Mai ales când posedă capacitatea de a se transforma într-o pasăre exotică atunci când mediul îşi doreşte de fapt aşa ceva, dar nu recunoaşte. Se vorbeşte despre ea încontinuu, prin urmare n-are nevoie să fie “expertă în marketing".

Ştii ceva? A apărut exact în momentul în care aveai nevoie de ea pentru a te revolta, pentru a înjura, pentru a-ţi ieşi din ţâţâni şi amorţeală. Este dată naibii, este genul acela de femeie care preferă să se scrie lucruri rele despre ea, decât să fie uitată sub un vraf de reviste în care a pozat altcineva. Îi place să stabilească o legătură cât mai apropiată cu telespectatorii, privitorii, cititorii ei, are o magie iraţională, este din alt material- lucru suficient ca să fie invidată. Nu e vina ei că “reţetele" nu sunt genul pe care mama ta le-ar fi făcut dacă ar fi gătit. Nu e vina ei că nu arată precum un pitic de grădină cu ochii mari şi găunoşi.Este o chestiune de noroc. Are tot ceea ce ţi-ai putea dori şi tu nu ai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *