Micuţului Titulescu i-a plăcut să se joace cu maşinuţele lui Vântu

O declaraţie dură la adresa mogulului favorit a lui Geoană (cu afirmaţiile despre Băsescu suntem obişnuiţi), cum puţini politicieni au îndrăznit să facă. În ultimii ani, preşedintele PSD a reuşit, cu succes, să-şi construiască imaginea unui lider aflat în conflict cu mogulii. “Orice asociere a mea ca promotor al acţiunii cu domnii Vântu şi Voiculescu văd, cu satisfacţie, că nu are şanse de reuşită", scria Ponta pe blogul său, precizând în acelaşi comentariu că nu l-a întâlnit niciodată pe Sorin Ovidiu Vântu. Faptele au părut să confirme aceste afirmaţii. Ponta a avut parte de emisiuni la Antena 3 în care a fost tratat ca ultimul pedelist, iar relaţia sa amicală cu Sebastian Ghiţă părea să excludă orice asociere cu Vântu.

Luni seara, într-un interviu la TVR, şeful ANAF, Sorin Blejnar a făcut o serie de afirmaţii care par să dărâme întreaga campanie de imagine pe care şi-a construit-o preşedintele PSD. “Domnul Ponta a beneficiat de sponsorizare de vreo 300.000 de dolari de la Negoiţă, de la Umbrărescu şi de la Vîntu. Afirm în premieră că a primit bani şi de la Sorin Ovidiu Vîntu. Firma de raliuri a domnului Ponta a făcut nişte prestări de servicii fictive către domnul Vîntu şi şi-a luat în fiecare lună bani buni de acolo", a spus Blejnar. Nu este prima oară când preşedintele ANAF îl loveşte pe Ponta în pasiunea pentru maşinuţe. Am mai scris, cred că este incorect ca şeful fiscului să facă dezvăluiri televizate despre contribuabilii pe care-i supraveghează. Mă îndoiesc că, în SUA, şeful IRS şi-ar permite să apară la televizor şi să vorbească despre situaţia fiscală a adversarilor lui Obama, excluzând situaţia în care împricinatul ar fi deja condamnat sau cel puţin trimis în judecată pentru evaziune. Dar, pe de altă parte, acuzaţiile fiind lansate, m-aş fi aşteptat de la Victor Ponta să dea o explicaţie clară şi fără echivoc. Însă liderul PSD a răspuns cu o înjurătură: “Blejnar este şeful mafiei personale a lui Băsescu şi a fost evident la televiziunea lui Băsescu, la TVR, şi mă acuză de nişte prostii". Tipul acesta de răspuns, agresiv şi complet pe lângă subiect, mă face să cred că acuzaţiile preşedintelui ANAF sunt cât se poate de adevărate, iar Ponta îşi ştie punctul sensibil şi încearcă să îngroape subiectul. Ca o paranteză, acum înţeleg mai bine de ce fuge preşedintele PSD de orice interviu la televiziunea publică, unde a fost invitat de nenumărate ori. Îi convine să se ducă la prietenii de la Antena 3 sau Realitatea TV unde ştie că poate trânti două, trei lozinci şi a scăpat.

Ceea ce a spus Blejnar despre sponsorizările primite de preşedintele PSD nu trebuie privit în nici un caz ca o simplă răfuială politică. În primul rând, în astfel de sponsorizări avem germenii corupţiei dintr-o posibilă viitoare guvernare PSD. De ce credeţi că se află pe lista celor care au susţinut financiar pasiunea lui Ponta pentru raliuri şi unul din regii asfaltului? Îi este drag de preşedintele PSD sau se gândeşte la viitoarele sale contracte cu compania de drumuri şi autostrăzi? Şi Umbrărescu, şi Robert Negoiţă, şi Vântu au nevoie de protecţie politică pentru a-şi derula afacerile în continuare. În al doilea rând, oricât de neînsemnate ar fi sponsorizările primite de co-pilotul Ponta, ele ar fi trebuit să figureze în declaraţia de avere. În aceste documete ale deputatului PSD au fost trecute doar două donaţii: un cadou de nuntă de 70.000 de lei din partea cabinetului de avocatură Şova (o maşină) şi o sponsorizare din partea Pro-Hotel SRL. Nimic despre Umbrărescu sau Vântu. Bineînţeles, Blejnar este cel dator să probeze afirmaţiile făcute la TVR. Însă pasiunea pentru raliuri a lui Ponta este una foarte scumpă şi am dubii că o maşină şi o sponsorizare de la Pro Hotel (a cărei valoare nu figurează în declaraţia de avere!) au acoperit toate cheltuielile.

Acum, ceea ce va face Victor Ponta va fi să bage acest scandal sub preş. Să-l facă uitat, astfel încât, atunci când va fi prim-ministru, să nu facă nimeni conexiunea dintre sponsorizările de care ar fi beneficiat ca şi co-pilot de curse şi contractele care se vor duce către regii asfaltului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *