Sondajele manipulative din campaniile electorale

Cunoscutul strateg politic Bogdan Theodorescu spunea în şedinţa PNL, conform stenogramelor publicate recent în presă, că: “Nu avem un mesaj propriu-zis în legătură cu Roşia Montană." Şi atunci ce au zis băieţii? Croşetăm. Unii desecretizează ce nu e secret. Vezi declaraţia lui Ponta cu desecretizarea contractului dintre statul român şi Gold Corporation.

Alţii dau drumul la sondaje croite pe gusturile celor de la butoane. Nu clanul…
Public Affairs, o companie a puţin cunoscutului consultant politic Codrin Scutaru, a dat recent publicităţii un sondaj de opinie deloc închis la toţi nasturii. Nu avem rată de ponderare, metoda de chestionare e doar enunţată, fără justificări obiective, întrebările sunt manipulative de genul: "Dacă ar fi mâine să votaţi Muma Pădurii ce aţi face?" Aşa şi cu întrebările legate de Roşia Montană. Sondajul, cap, coadă, nu are decât un mesaj în folosul strategiei de comunicare a USL. Însuşi părintele acesteia, Bogdan Theodorescu recunoaşte că “Nu avem un mesaj propriu-zis în legătură cu Roşia Montană." Şi atunci vin băieţii descurcăreţi şi trântesc patru cinci clătite în Excel şi gata e manipularea.

Distractivă e împărţirea feliei numită prezenţa la vot: "nu sunt în ţară, decedaţi, erori în liste electorale etc. = 16,6%". Cum au depistat specialiştii instituţiei de sondare prin metoda Cati ( putea fi şi Ecaterina), această lipsă la apel? Operatorii se ocupă de spiritism pentru a vorbi cu morţii? De unde le-a ieşit acest procent?
Niciun om serios nu bagă în seamă rezultatele oferite de sondorii particulari. În ultima vreme, clasa politică a decăzut la capitolul profesionalism. În loc să plătească adevăratele case de sondaj, pentru o campanie asistată temeinic şi profesional, recurg la vicleşuguri mult mai ieftine. Cu doar 4.000 – 5.000 de euro, daţi la băieţii descurcăreţi, au un tablou croit pe gustul lor. Şi aşa se explică de ce mulţi dintre analiştii neamului şi-au tras astfel de prăvălii ambulante, care poartă croitorii oriunde Împăratul e gol.

Astfel îmi explic de ce analistul neamului Marius Pieleanu colindă toate partidele în perioadele de derută electorală. Oferă servicii la cheie. E în stare să facă sondaje şi despre impactul Partidului Piraţilor în lumea alegătorilor românilor, dacă cineva plăteşte. Până mâine dimineaţă. Aşa-i în pseudodemocraţie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *